Overslaan en naar de inhoud gaan
search

Zelf uw zorg digitaal regelen

Gepubliceerd op: 02 mei 2024

Technologische ontwikkelingen maken steeds meer mogelijk. Ook in de zorg. Het Slingeland Ziekenhuis blijft zich daarom continu ontwikkelen.

Dankzij digitale producten en diensten kunnen we onze zorg steeds slimmer inrichten. We bieden patiënten het gemak om zelf steeds meer zaken sneller te regelen via Mijn Slingeland. Het contact met zorgverleners wordt laagdrempeliger. Zo kunnen patiënten bijvoorbeeld steeds meer chatten en beeldbellen met hun arts of verpleegkundig specialist. Zij hoeven alleen nog maar naar het ziekenhuis te komen als dat echt nodig is.

Al die ontwikkelingen samen zorgen ervoor dat onze zorgverleners meer tijd en ruimte overhouden om te doen waar ze goed in zijn: het verlenen van persoonlijke zorg ín ons ziekenhuis. En dat is hard nodig. De vraag naar zorg neemt alleen maar toe, terwijl er steeds minder zorgpersoneel te vinden is. We moeten blijven innoveren om de zorg voor mensen in de Achterhoek toegankelijk te houden.

Dit zijn de digitale producten en diensten die u van ons kunt verwachten:

Mijn Slingeland

Altijd en overal toegang tot uw medische gegevens via uw eigen patiëntenportaal. Hier kunt u uw dossier inzien, uitslagen bekijken, afspraken maken, vragenlijsten invullen en informatie doornemen over uw behandeling. 

Beeldbellen

Beeldbellen en chatten

Niet voor iedere afspraak naar het ziekenhuis? Of snel via de chat een vraag stellen aan uw arts? Dat kan via onze BeterDichtbij app. Zo heeft u onze zorg altijd binnen handbereik.

Online Inchecken

Online inchecken

Na 22 september een afspraak in het ziekenhuis? Check dan 24 uur van tevoren alvast online in. Met het dagticket dat u daarbij krijgt, meldt u zich heel makkelijk aan bij de aanmeldzuil van uw polikliniek. 

App Patiënt

Snel en makkelijk inloggen in Mijn Slingeland met een persoonlijke pincode? Dat kan! Hiervoor maakt u gebruik van de app HiX Patiënt. Zo heeft u overal eenvoudig toegang tot uw medische gegevens in Mijn Slingeland via uw mobiele telefoon. 

Herhaalrecept

Gebruikt u thuis medicatie die een specialist in het ziekenhuis voorschrijft? Dan kunt eenvoudig een herhaalrecept aanvragen via Mijn Slingeland. Op elk moment, wanneer het u uitkomt.

Zelfmeetkiosk

Vanaf 30 september. Heeft u een afspraak op de polikliniek of op het pre-operatieve spreekuur? Dan kan het zijn dat u een uitnodiging krijgt om zelf voor de afspraak uw vitale waarden te meten bij de zelfmeetkiosk.

Polikliniek van de toekomst

Uw reis door onze poliklinieken, beginnend bij u thuis, ziet er na introductie van deze digitale middelen als volgt uit: 

U plant straks zelf uw afspraak via het patiën­tenportaal Mijn Slingeland. Vervolgens worden in Mijn Slingeland folders en vragenlijsten voor u klaargezet, zodat u zich goed kunt voorbereiden op uw afspraak. U komt alleen naar het ziekenhuis als dat echt nodig is. Korte afspraken kunnen gemakkelijk vanuit huis via beeldbellen (BeterDichtbij) plaatsvinden. Heeft u een afspraak in het ziekenhuis? Dan checkt u vanaf 24 uur van tevoren online in en meldt u zich eenvoudig met uw mobiele telefoon aan bij de aanmeldzuil op de polikliniek. Indien nodig meet u voorafgaand aan de afspraak zelf uw waarden bij de zelfmeetkiosk. Eenmaal thuis kunt u het verslag van uw afspraak en eventuele onderzoeks­resultaten rustig doornemen. 

Laatst bijgewerkt op: 12 september 2024

Direct naar

patient-app-hixsocial-media.jpg
Patiënt app voor toegang tot Mijn Slingeland