Overslaan en naar de inhoud gaan
search
Mijn Slingeland

Mijn Slingeland

Tips voor gebruik Mijn Slingeland

Gepubliceerd op: 24 oktober 2022

Het 'Menu' bekijken met de onderdelen

Afhankelijk van de verhoudingen van het beeldscherm waarin u Mijn Slingeland bekijkt, ziet u de het Menu met de onderdelen:

  • bovenin het scherm (horizontaal) als menubalk of
  • onder de knop Menu

Menubalk:

Menu-knop:

         

De onderdelen met een > bevatten nog een submenu en kunt u verder uitklappen.

De lichtgrijze onderdelen van het submenu zijn categorieën en niet aanklikbaar. De onderwerpen daaronder wel. 
Via het symbool <  voor de hoofdcategorie bovenin het menu kunt u een stapje terug in het menu. 

Online inchecken: thuis uw gegevens checken 

24 uur voorafgaand aan uw afspraak of opname in het ziekenhuis kunt al ‘Online inchecken’ via in Mijn Slingeland. Dat betekent dat u vooraf online een aantal persoonlijke gegevens controleert. U krijgt via e-mail bericht als u online kunt inchecken. 

De gegevens die u controleert zijn:  

  • Persoonsgegevens (Naam, geboortedatum, BSN)
  • Adres
  • E-mailadres en telefoonnummer
  • Huisarts
  • Apotheek
  • Verzekeringen 

Ook vult in of er besmettingsrisico's zijn en wijzen we u op ongelezen folders en/of nog niet-ingevulde vragenlijsten.  Nadat alle stappen van het onlilne inchecken zijn doorlopen kunt u op 'Bevestigen' klikken. U ontvangt hierna een e-mail met verdere instructies voor uw afspraak in het ziekenhuis. 

Let op: Ook als u online heeft ingecheckt, moet u zich melden bij de balie van de desbetreffende afdeling in het Slingeland Ziekenhuis. 

Hoe kunt u online inchecken?

Op het startscherm (home) onder het kopje ‘Nieuwe meldingen’ staat ‘Online inchecken’. Klik op ‘Inchecken’. U ziet de gegevens die bij het Slingeland Ziekenhuis bekend zijn. Het is belangrijk dat de gegevens kloppen. Controleer de gegevens daarom goed. 

  • Kloppen de gegevens niet?
    Dan kunt u de gegevens aanpassen door op ‘Overnemen’ te klikken. U kunt daarna uw gegevens wijzigen en opslaan. Druk vervolgens op ‘Volgende stap’ totdat u alle gegevens heeft gecontroleerd. 
  • Kloppen alle gegevens? Zodra u alle stappen hebt gecontroleerd, kunt u op 'Bevestigen' klikken. U bent nu ingecheckt.

Herhaalrecept aanvragen

Gebruikt u thuis medicatie die een specialist in het ziekenhuis voorschrijft? Dan is het mogelijk om een herhaalrecept aan te vragen via Mijn Slingeland. 
Dat gaat als volgt:

  • In het hoofdmenu onder ‘Dossier’ klikt u op ‘Medicijnen’. Zo komt u in het overzicht van uw medicijnen.
  • Achter elk medicijn ziet u een blauwe knop ‘Herhaalrecept aanvragen’.
  • Als u hier op klikt wordt automatisch een e-consult geopend
  • Het juiste specialisme staat al genoemd net als de naam van het medicijn en de dosering. 
  • Indien nodig kunt u in het tekstveld nog een bericht schrijven met extra informatie.
  • U klikt nu op ‘Aanvragen’. 

Het herhaalrecept wordt gemaakt en naar uw apotheek gestuurd. Uw apotheek laat weten wanneer u het kan ophalen.

Onder het menu-item E-consult vindt u de verstuurde e-consults terug, hier staan ook de e-consults voor herhaalrecepten tussen. 

Dossier (samenvatting) downloaden

In het hoofdmenu onder ‘Dossier’ staat ‘Mijn dossier downloaden’. Dit bestand is een samenvatting van een aantal onderwerpen zoals uw gegevens, medicijnen en laboratoriumuitslagen. Het bestand bevat geen behandelverslagen van uw zorgverlener.

Hier kunt u een samenvatting van uw medisch dossier downlaoden. Dat gaat zo:

  • Klik op de blauwe knop ‘Medisch dossier downloaden’. 
  • Uw gegevens worden verzameld. Het dossier wordt geladen. Het kan enkele minuten duren voordat uw gegevens zijn verzameld.
    Is de knop donkerblauw? Dan kunt u de samenvatting downloaden. 
  • Vervolgens maakt u een keuze: ‘Download als xml’ of ‘Download als pdf’. 
    → Het xml-bestand kunt u zelf niet lezen. Het is bedoeld om uw medisch dossier up te loaden in uw Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO).

Let op: In uw dossier staat privacygevoelige informatie. Deel uw dossier alleen met zorgverleners en zorginstellingen die u behandelen.

Uitslagen bekijken

In het hoofdmenu onder ‘Dossier’ vindt u onder 'Medische gegevens' alle uitslagen.
De uitslagen worden getoond zodra deze bekend zijn. Het zou kunnen dat u de uitslag eerder ziet dan uw zorgverlener. Houd er rekening mee dat dit vragen kan oproepen die niet direct beantwoord zullen worden. U bepaalt zelf of u de uitslag wilt bekijken in Mijn Slingeland of liever wilt wachten tot uw volgende afspraak. De zorgverlener zal tijdens de volgende afspraak de uitslag met u bespreken.

  • Wilt u de uitslagen bekijken? Klik dan op ‘Doorgaan’. De zwarte balken op de pagina verdwijnen. U kunt nu uw uitslagen inzien. 
  • Wilt u samen met uw zorgverlener de uitslagen bekijken? Klik dan op ‘Annuleren’.  U ziet dat uw uitslagen bedekt blijven met zwarte balkjes. 

Let op: wijzig nooit uw medicatie-inname zonder overleg met uw zorgverlener. Ook niet op basis van laboratoriumuitslagen.

U kunt bladeren naar eerdere uitslagen met de knoppen onder het overzicht. 

Referentiewaarden Lab-uitslag

Wilt u de referentiewaarde bij een specifieke lab-uitslag zien? Klik op het vakje waarin de uitslag staat. U ziet dan de specificaties van de betreffende uitslag, waaronder de referentiewaarden. 


Radiologische en Nucleaire beelden opvragen

Beelden die zijn gemaakt tijdens een radiologisch of nucleair onderzoek staan niet in Mijn Slingeland. U kunt deze wel (kosteloos) opvragen op de volgende manieren:

  • Via Mijn Slingeland. 
    • Na het inloggen in Mijn Slingeland kiest u in het menu voor: E-consult. Klik op 'Start een nieuw e-consult'. 
    • Klik op 'Aan' en selecteer 'Radiologiebeelden Inzageverzoeken'* en klik op 'Kiezen'.
    • In het veld 'Onderwerp' geeft u aan 'Beelden opvragen'
    • In het tekstveld kunt u het bericht typen. Geef daar aan om welk onderzoek het gaat en de datum van het onderzoek.
    • Klik op 'Sturen'.
    • U ontvang een e-mailbericht met een toegangslink (de afzender is Zorgbericht). In het bericht staan ook verdere instructies. U kunt de beelden bekijken en opslaan op uw computer. 

* Let op: ziet u na het klikken op 'Aan' in het e-consult, 'Radiologiebeelden inzageverzoeken' niet staan? Neem dan contact op met de afdeling Radiologie: tel. (0314) 32 95 05.

  • Aan de balie van de afdeling Radiologie. Neem uw legitimatiebewijs mee. Vervolgens ontvangt u de beelden via een e-mailbericht met toegangslink (afzender Zorgbericht) of desgewenst gebrand op een dvd.
    Vragen? Neem contact op met de afdeling Radiologie, tel. (0314) 32 95 05.

Samenvatting Operatieverslag inzien

Het verslag van uw operatie vindt u terug onder het menu-item Agenda > overzicht afspraken > operaties.
Achter de operatie die u heeft gehad verschijnt de button 'verslag'. Hier vindt u de samenvatting die de operateur heeft ingevuld na uw operatie. Het volledige 'technische' operatieverslag is in Mijn Slingeland niet te zien. Dit kunt u inzien door dit deel van uw dossier op te vragen. Dat kan in Mijn Slingeland met een e-consult aan de afdeling 'Zorgadministratie'.

Contact met behandelaar

Als u een vraag of een opmerking heeft over uw gezondheid, behandeling of de informatie in uw medisch dossier dan kunt u via de beveiligde omgeving van Mijn Slingeland een e-consult sturen aan uw behandelaar. 

 

Contactpersonen aanpassen

In Mijn Slingeland ziet u onder het menu Mijn Gegevens > Persoonlijke gegevens > Contactpersonen.

Hier staan de contactpersonen vermeld die bij het Slingeland Ziekenhuis bekend zijn. 
Kloppen de gegevens niet? Of wilt u de contactpersonen wijzigen? Stuur dan een e-consult in Mijn Slingeland aan de Patiëntenadministratie
De patiëntenadministratie ziet u tussen uw zorgverleners staan in de lijst die opent zodra u in een nieuw e-consult op het woord 'Aan' klikt. 
Geeft u naam, adres, telefoonnummer(s) en zo mogelijk ook het emailadres van de contactpersonen door. 

Let op als u 15 minuten niets doet in Mijn Slingeland wordt u automatisch uitgelogd en wordt uw e-consult niet opgeslagen.

Voorkeuren voor contact opgeven

U kunt in Mijn Slingeland aangeven welke contactvoorkeur u heeft. U kunt opgeven of wij u via e-mail of SMS mogen berichten dat er nieuwe informatie in Mijn Slingeland voor u klaar staat. Het kan dan gaan over een afspraak, een openstaande vragenlijst of een nieuwe folder die is klaar gezet in Mijn Slingeland. 

In het menu-item 'Mijn Gegevens' scrollt u omlaag naar het blok 'Contact toestaan'. Hier ziet u uw telefoonnummers en e-mailadres staan. Via de knop 'Toestemming' kunt u uw voorkeuren opgeven. Met de knop 'Veranderen' kunt u het telefoonnummer en/of e-mailadres veranderen.

Kleurcontrast aanpassen

U kunt Mijn Slingeland in hoog contrast weergegeven. Dit zorgt voor betere leesbaarheid voor patiënten die kleurenblind zijn of een visuele beperking hebben. U kunt op twee manieren hoog contrast inschakelen: 

  1. U klikt rechtsboven op uw naam en kiest vervolgens ‘Hoog contrast’. 
  2. Rechtsonder ziet u het kopje ‘Extra instellingen’. Klik vervolgens op ‘Hoog contrast’. Mijn Slingeland wordt weergegeven in hoog contrast.

Zoekfunctie

Mijn Slingeland bevat een zoekfunctie. Dit is een hulpmiddel om informatie te vinden waar u naar op zoek bent. Wanneer u op het vergrootglas rechtsboven in het scherm klikt verschijnt er een zoekbalk. In deze balk kunt u zoekwoorden typen. Automatisch verschijnen er suggesties.

Gegevens afdrukken

Wilt u een pagina afdrukken? Klik dan op uw naam rechtsboven in het scherm. In het submenu staat ‘Afdrukken’. U kunt de webpagina afdrukken.  

Laatst bijgewerkt op: 26 juli 2024

Direct naar

deelnemende-organisaties-transmuraal-1200x627px.jpg
Achterhoekse zorgorganisaties gaan voor duurzame arbeidsverhoudingen