Nieuw: online inchecken voor afspraken bij de polikliniek
Gepubliceerd op: 18 september 2024Wie vanaf 23 september een afspraak heeft bij een polikliniek van het Slingeland Ziekenhuis checkt zich online in. Door online in te checken, controleren patiënten thuis alvast rustig hun gegevens op een moment dat hen uitkomt. Dit bespaart tijd op de dag van de afspraak. Het aanmelden ín het ziekenhuis verloopt vlotter.
Het aanmelden voor een afspraak verloopt via twee eenvoudige stappen:
- Online inchecken via Mijn Slingeland
Vanaf 24 uur voorafgaand aan een afspraak kunnen patiënten zich via Mijn Slingeland (mijn.slingeland.nl) online inchecken. Zij worden stapsgewijs door hun gegevens geleid en kunnen waar nodig gegevens wijzigen en bevestigen. Er staat vervolgens (op de dag van de afspraak) een dagticket voor hen klaar met daarop de gegevens van hun afspraak en een QR-code. Dit dagticket nemen zij (digitaal of geprint) mee naar het ziekenhuis. - Aanmelden bij de aanmeldzuil
Op de dag van de afspraak kunnen patiënten met hun dagticket direct naar de polikliniek lopen. Eenmaal bij de polikliniek kunnen zij de QR-code op hun dagticket scannen bij de aanmeldzuil en rustig plaatsnemen in de wachtkamer. De zorgverlener weet dat zij er zijn en haalt hen op.
Een uitgebreide uitleg in tekst en beeld vinden patiënten op www.slingeland.nl/inchecken.
Hulp bij het inchecken
Online inchecken gaat gemakkelijk en snel, maar er zijn natuurlijk mensen die minder digitaal vaardig zijn. We vinden het belangrijk dat onze zorg altijd en overal voor iedereen toegankelijk is. Daarom staan er in de ontvangsthal incheckzuilen waar mensen zich met hun legitimatiebewijs kunnen inchecken. Ook zijn er gastheren en –dames aanwezig. Zij helpen mensen waar dat nodig is. Wie de komende weken kiest voor inchecken in de ontvangsthal, raden wij aan om op tijd naar het ziekenhuis te komen.
Blijven innoveren
We staan in de zorg voor een belangrijke opgave. De bevolking vergrijst en ziektebeelden worden complexer. Daardoor neemt de behoefte aan zorg toe. Tegelijkertijd werken er steeds minder mensen in de zorgsector. Met behulp van technologische ontwikkelingen richten we onze zorg slimmer in. We bieden patiënten het gemak om meer zaken zelf te regelen. En de zorgverleners in ons ziekenhuis houden tijd en ruimte voor hun kerntaak: het verlenen van zorg, aan mensen die hen zo hard nodig hebben.
Zo werken we samen aan toegankelijke zorg in de Achterhoek.
Laatst bijgewerkt op: 24 september 2024